Běžela ovečka dokolečka

28.03.2014 13:25

Jestli se mi má při slově – ovečka – něco vybavit, tak to prostě musí být nádherné slovenské kopce posázené bílými načechranými obláčky, a taky na to, jak večer šlo údolím líbezné zvonění jejich zvonečků, když je bača sháněl dohromady. Už jsem si myslela, že nic takového snad ani neexistuje, že to je výjev hodný jen pohádkových knih, ale on je nejen stále živý, ale do té panenské přírody i nádherně zapadá a dotváří tak malebný obraz lichotící oku romantikovu. A tak vás při tomto mém vzpomínání zvu k dnešnímu návodu na výrobu malých kulatých oveček, které potěší především děti.

 

Pomůcky:

dřevěný kroužek (na záclony)

bílá vlna

černý tvrdý papír

pohyblivé oči

tužka

nůžky

lepidlo

stuha

rolnička

K výrobě oveček jsem použila dřevěná kolečka, která mi kdysi dávno dala kamarádka. Původně to byla stavebnice dekorací, ale mě se výborně hodily právě dnes. Alternativou těchto kroužků mohou být i dřevěné kroužky na záclony. Jeden si tedy vezmeme a  začneme jej hustě omotávat bílou vlnou tak, aby  dřevo bylo na všech místech úplně zakryté.

Až máme zcela zakryto, vezmeme si černý tvrdý papír a tužkou nakreslíme obrys ovčí hlavy.

Vystřihneme nůžkami a nalepíme pohyblivé oči. Hlavu nalepíme na omotaný kroužek a dozdobíme malou mašličkou s rolničkou.

Běžela ovečka dokolečka

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek