Dejte mi pastelku

30.09.2014 20:45

Dóza pro děti je u mě celkem oblíbené téma, ani tentokrát se mu nevyhneme. Ale zase na druhou stranu si myslím, že nikdy není k zahození mít dostatek inspirací k tomu jak podarovat děti. K názvu tohoto článku jsem došla, když jsem pastelku začala vyrábět. Hned se mi totiž v hlavě vynořila vzpomínka na básničku Jana Vodňanského s názvem Dejte mi pastelku. Když zavzpomínáte na školní léta, určitě si ji taky vybavíte.

 

Pomůcky:

prázdný obal od krmiva

barevné papíry

nůžky

černý fix

tužka

lepidlo

tavná lepící pistole

pastelky

obrázek nebo dětské razítko

barevný knoflík

bílé gelové pero

provázek

děrovačka

 

Vždyc pečlivě sleduji, kdo se co chystá vyhodit, protože už několikrát mě věc, která by běžně skončila v koši, zachránila. Tentokrát to bylo stejné. Prázdný obal od krmiva pro andulky (samozřejmě můžete použít i od čaje, kávy apod.) by už byla dávno na smetišti, kdyby se mi ji nezželelo a nenechala jsem si ji na „horší časy“:-) Dříve (jak nápis ukazuje) jsem v ní měla schované vršky od PET lahví, ale těch mám teď plnou tašku a tak je na ně tato dóza už malá.

Dózu jsem tedy očistila a potáhla ji modrým papírem, kterému jsem trochu obarvila kraje razítkovací poduškou (ale to není nutné). Potom jsem z papíru tělové barvy udělala kornoutek o velikosti menší než průměr dózy. Kornoutku jsem černým fixem nabarvila špičku (jako tuhu) a vlepila na jeden konec dózy.

Každá správná pastelka/tužka má gumu a tak z pruhu a kolečka růžového papíru vznikla guma, kterou jsem nasadila na víčko dózy.

Aby pastelka nebyla taková prázdná, dozdobila jsem ji proužkem zeleného papíru a velkou žlutou kytkou, do které jsem vlepila zelené kolečko a žlutý puntikovaný knoflík.

Aby bylo vidět, že dóza bude pro děti, tak jsem na kytičku pověsila ještě visačku s obrázkem, na němž je dětský motiv a dozdobila bílým gelovým perem. Dírku, na níž navážete provázek uděláte obyčejnou kancelářskou děrovačkou a kovová sponka už je opravdu jen pro efekt.

Dózu můžete použít nejen na bonbóny, ale klidně také na zabalení nějakého krásného dárku…ať tak či tak, rozzářené dětské oči vám budou nejlepší odměnou za vykonanou práci.

 

Dejte mi pastelku

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek