Had leze z díry

01.02.2014 19:21

Myslím, že tuto dětskou písničku zná asi většina z nás. Ve školkách se traduje už několik generací a statečně přežívá dál. A tak si ji klidně můžete zpívat i při výrobě plstěného hada, na jehož výrobu jsem si dnes připravila postup. Zkoušeli jsme plstění do formičky, i suché plstění jehlou a tak je na čase se pustit do něčeho zase trochu jiného - a tím je plstění za mokra.
 

 

Pomůcky:
chlupatý drátek
ovčí vlna
bublinková fólie
voda a mýdlo
nalepovací oči
malý kousek červeného filcu
lepidlo

Na výrobu hada budeme potřebovat chlupaté drátky. Jeden, pokud vám bude stačit malý had a dva, pokud nejste troškaři :-) Já samozřejmě troškař nejsem a tak jsem vzala drátky dva, spojila jsem je skroucením a na konci jednoho jsem udělala očko, které bude základem pro hlavu hada.

Takto vytvořený základ jsem pevně omotala zelenou ovčí vlnou a aby měl had i vzor, tak ještě jednou řídce světle zelenou vlnou.

Hada jsem namočila, potřela tekutým mýdlem a začala válet po bublinkové fólii, kterou jsem si natáhla na stůl (pokud by vám po stole fólie jezdila, přichyťte ji lepící páskou). A teď nejzdlouhavější a nejnudnější část celého procesu, která je však pro dobrý výsledek velmi důležitá - válíme a válíme a válíme a válíme. Válíme opravdu dlouho a dobře, aby se vlákna vlny dostatečně dobře propletla a z neforemného nic, se stalo opravdu pevné a uhlazené tělo hada. Tento proces trvá minimálně půl hodiny a je k němu potřeba i docela slušná síla.

Až se vám zdá, že jste docílili požadovaného výsledku, propláchněte hada pod vodou a nechejte ho usušit. Hadovi nakonec přilepte lepidlem (nebo tavnou lepící pistolí) oči a z červeného filcu vystřihněte úzký proužek, který bude jazyk.


Hada jsme určitě nevyráběli jenom tak, takovýto had potěší nejen děti, ale i dospělé, kteří ho mohou nastražit na někoho ve svém okolí a čekat, zda ho nachytají a polekají.
 

Had leze z díry

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek