Jak na mastek?

20.01.2014 12:20

Mastek je prvním nerostem v tabulce tvrdosti, to jsme se učili už ve školních lavicích. Je tedy jasné, že se s ním bude dát pracovat i při tvoření. Já jsem si svůj polotovar z mastku koupila už tak dávno, že mi bylo až trapné, jak dlouho mi tam netknutě leží. A tak jsem dnešním návodem snad trochu splatila dluh sama sobě a do mastku se s chutí pustila.
 

 

Pomůcky:
polotovar z mastku
sada na rytí
podložka

Hned na úvod si zahraju trochu na Babicu a uvedu, co je možno nahradit. Pokud neseženete polotovar na výrobu delfína z mastku, tak na internetu bez problému seženete kousek mastku, který se prodává na váhu. Bude to sice trošku náročnější z něj něco vyrobit, ale dá se to zvládnout....a navíc tak můžete nechat zapracovat svou fantazii.
V krajním případě můžete také rydla nahradit obyčejným hobby (zalamovacím nožem), chce to jen trošku zručnosti. Pokud ale budete pracovat s rydly, vyzkoušjte si na malém kousku všechny nádstavce a vyberte si z nich ten, s nímž se vám bude pracovat nejlépe.
A nakonec podložka - tu nahraďte klidně kouskem kartonu z krabice, mějte při tom na paměti, že kolem sebe budete mít za chvíli hromádku "mastkového prachu", takže určitě nevyřezávejte na svém naleštěném mahagonovém stole v místnosti, kde přijímáte návštěvy :-)
Tak a hurá na to. Můj delfín byl ze začátku opravdu dost neotesaný a člověk v něm delfína hledal docela stěží. Hlavní přebytečné části jsem ryla na podložce. Když jsem se blížila už k detailům a vyhlazování, dělalo se mi podstatně lépe v ruce, jelikož není potřeba takové síly, ale spíš preciznosti.
I přesto, že na obrázku delfína bezpečně poznám, vymodelovat ho je už trochu složitější a proto jsem si na internetu našla několik jeho obrázků, abych se měla od čeho odrazit. Potom jsem už jenom ryla, oškrabávala a uhlazovala. Šlo to opravdu moc dobře a jednoduše, žádné mozoly ani nic podobného, jediný problém je jen nepořádek, který při rytí vzniká, ale ten se dá potom jednoduše uklidit.


Jelikož je to práce s ostrými nástroji, určitě nedoporučuji jako činnost pro děti, ale pro dospělé je to výborný relax...hlavně když ze sebe potřebujete dostat přebytečnou energii nebo vztek :-) Po této větě se trochu nabízí, že výsledek své práce můžete po někom hodit, ale to by byla určitě škoda, takže ho můžete využít třeba jako těžítko na svůj pracovní stůl nebo malou a vlastnoručně vyrobenou sošku umístit někam, kde se budete moct svou prací pochlubit ostatním.

Jak na mastek?

Datum: 06.01.2015

Vložil: Iva

Titulek:

Dobrý den, máte nějaký tip i na větší kusy kamene? na str. davona.cz mají jen kousky o vel.5-8 cm. Děkuji

Datum: 27.01.2014

Vložil: Tvořivé pracky

Titulek: Mastek

Ahoj, díky, jsem ráda, že tě návod zaujal. Tento polotovar jsem měla od firmy Efco (je to německá firma, která se zabývá hobby materiálem). Jinak se klasický neopracovaný kámen dá sehnat třeba na www.davona.cz mají tam i olej.
Pokud bys potřeboval s něčím poradit, klidně se ozvi do pošty.
Hezký den

Datum: 26.01.2014

Vložil: Filip

Titulek: Kde sehnat polotovar?

Moc pěkný článek, ale prosím tě, kde můžu sehnat ten polotovar? na internetu jsem nic nenašel...i ten lak na vyleštění potom by se hodil, ale nikde ho nenacházím.
Děkuji.

Přidat nový příspěvek