Kalendář na advent

28.11.2013 21:12

Pamatuji si, že už jako malá jsem se moc těšila až od Mikuláše dostanu adventní kalendář. Moc se mi líbily ty malinké lesklé čokolády různých tvarů a obrázků a to velké dvojité okýnko Štědrého dne. Každý den jsem pečlivě zkoumala co že jsem si to vyloupla z plastového tácku uschovaného v pestrém papírovém obalu. Bylo to takové milé doplnění toho čekání na nejkrásnější svátky v roce.

 

Pomůcky:

bílý tvrdý papír většího rozměru

barevné papíry

akvarelové pastelky

oranžová moosgummi (mechová pryž)

fix

francouzská sponka (tzv. Puklice)

korálek

nůžky

lepidlo

modrá barva a štětec

raznice vločky

 

Náš letošní adventní kalendář bude jakýmsi počítadlem, kdy čas do Štěderého dne bude odměřovat nos jednoho veselého sněhuláka. Kalendář jsem začala tím, že jsem si vyřízla kruh (dá se nahradit kružítkem a nůžkami), který bude hlavou sněhuláka.

Z tmavě modrého papíru jsem udělala klobouk, jenž jsem doplnila zelenou stuhou. A jelikož jsem si v poslední době moc oblíbila akvarelové pastelky, tak jsem je samozřejmě musela použít i na sněhuláka. Trochu jsem jimi vystínovala klobouk, stuhu i tváře. Fixou jsem nakreslila sněhulákovi oči a pusu a z oranžové moosgummi vystřihla nos v podobě mrkve.

Ten jsem proděravěla a připevnila k hlavě pomocí nýtku (francouzské sponky – je to sponka, která má klobouček a dvě nožky). Na sponku jsem navlékla mrkev, potom korálek (aby nos nepadal a dobře držel na místě), potom jsem provlékla dírkou uprostřed hlavy sněhuláka a na zadní straně hlavy roztáhla nožičky svorky. Na hlavu jsem nalepila klobouk.

Potom přišlo na řadu pozadí. K tomu jsem použila velký bílý papír, který jsem pomalovala modrou barvou. Až zaschla, nalepila jsem na (teď už modrý) papír hlavu. Nakreslila jsem si 24 stejně velkých koleček a fixem jsem na každé napsala jedno číslo od 1 do 24 (což samozřejmě značí počet dnů do Štědrého dne).Okraje koleček jsem ještě opatinovala tmavě a světle zeleným razítkovacím polštářkem, ale tento krok můžete klidně vynechat. Kolečka jsem rozmístila kolem sněhulákovy hlavy a nalepila je. Každý den děti posunou sněhulákův nos o jedno políčko dál a budou tak hned vidět kolik jim ještě chybí dnů než se dočkají Vánoc. Raznicí jsem udělala několik papírových vloček a ty nalepila na modrou plochu za sněhulákem. Tento kalendář můžete připíchnout na nástěnku nebo ho nalepit na dřevěnou tyčku, z níž se vyrábějí dřevařské kolíky, na každý konec uvázat jeden volný konec stuhy a pověsit třeba na hřebíček nebo nějakou (byť i dočasně) volnou hmoždinku.

Můj původní plán s kalendářem byl trošičku jiný. Chtěla jsem koupit zlaté čokoládové penízky a kolečka s čísly nalepit na ně...ovšem jaksi mě v tomto kroku zklamala vybavenost okolních supermarketů, která už ve svém sortimentu penízky nemá. Já jsem si hold v září, kdy byly všude, neplánovala adventní kalendáře, v tu dobu jsem prostě nastavená na podzim. A tak do spodní části udělám dírku, kterou provleču stuhu a na stuhu každý den zavěsím balený čokoládový bonbon...ono to ani nebude tak lákat k tomu, aby hned první den zmizela všechna políčka kalendáře :-D

 

Kalendář na advent

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek