Někdo tady funí

22.10.2013 14:00

 

Tak se k nám slétnou broučci z okolí. Nevím, jestli jim už nebude trochu zima na krovky, ale k jejich sletu je potřeba vyzdobit okolí, kudy poletí (nebo tedy spíš projdou, protože broučci budou tvoření z dětí s lampióny). A tak padl dotaz ohledně výzdoby i na mou hlavu. No já se takových tvořivých akcí účastním velmi ráda, a tak jsem tuto výzvu s nadšením přijala. Tvořit se mělo hlavně z přírodnin a tohle je můj výsledek....

 

Pomůcky:

PET láhev

staré noviny

strečová fólie

hobliny

silonové punčocháče

šišky

bílé vatové půlkuličky

červená vatová kulička

klacík

šustí

tavná lepící pistole

fix

 

Rozhodla jsem se, že v záplavě dýňové výzdoby půjdu jinou cestou. Dýně jsou fajn, ale vzhledem k tomu, že u nás nacházejí velké využití v kuchyni, tak je mi líto z nich udělat lucerny. A tak jsem začala s výrobou ježka.

Jelikož doma příliš PET láhve nemáme, musela jsem využít alespoň malou od sirupu, která byla zrovna po ruce. Tu jsem obalila do starých novin (aby „nabrala objem“) a omotala strečovou fólií, aby vzdušná vlhkost nepronikla k papíru.

Ze silonových punčocháčů jsem ustřihla jednu celou nohavici a láhev do ni navlékla. Potom jsem našemu hlodavci vzala hobliny, a jimi domodelovala tělo ježka a zároveň i zakryla láhev. Až bylo vše podle mých představ, tak jsem volný konec nohavice zajistila uzlíkem a zbytek punčocháčů odstřihla.

Potom jsem část těla pokryla (pomocí tavné lepící pistole) malými šiškami. Oči jsem vytvořila z bílých vatových půlkuliček, které jsem domalovala černým fixem, nosík jsem vyrobila ze šišky. Nakonec jsem celého ježka dozdobila červeným jablíčkem z vatové koule, kousku větvičky a listu ze šustí.

A teď jsem zvědavá, co na to řeknou broučci, až se začnou slétávat :-)

 

Někdo tady funí

Datum: 24.09.2014

Vložil: Tvořivé pracky

Titulek: Někdo tady funí

Veroniko, potěšila jste mě svým komentářem, děkuji Vám za něj. Děti určitě mohou pomoct s výrobou těla, lepení šišek bych už raději nechala na dospělých, je to přece jen horké lepidlo. Jinak oči se dají nahradit kaštany, šiškami apod., ale jinak vatové (popř. polystyrenové) kuličky a další tvary najdete ve výtvarných potřebách nebo v papírnictví. Pokud byste chtěla s něčím poradit kontaktujte mě přes kolonku Kontakt, ráda pomůžu.

Datum: 24.09.2014

Vložil: Veronika

Titulek: Úžasné!

Ježečci jsou úžasní!! :) Jste hrozně šiková :) Myslíte, že by to s pomocí zvládly i děti? Popř. čím se dají nahradit kouličky na oči? :) Děkuji za odpověď :

Datum: 23.10.2013

Vložil: Tvořivé pracky

Titulek: Někdo tady funí

Sasanko, moc děkuji za tak krásná slova!

Datum: 22.10.2013

Vložil: sasanka

Titulek: Funí ??

Krásné !! všechny tvé počiny jsou nádherné a inspirativní ;-)

Přidat nový příspěvek