Ptačí zpěv

10.05.2014 21:45

Už je to už nějaký čas, co do kreativního světa pronikly dřevěné výřezy. V tom okamžiku zaujaly snad všechny tvořivé lidi a každý si chtěl vyzkoušet s nimi razítkovat, malovat je, vyrábět stojánky, hodiny, metry a další dekorace. Pokud jste ještě do této doby nenahlédli „pod pokličku“ dřevěných výřezů, které jsou vypalované z překližek, zkuste se podívat na tento návod, třeba vás jednoduchost a všestrannost těchto drobných tvarů zaujme.

 

Pomůcky:

dřevěný výřez ve tvaru ptáčka

akrylové barvy

štětec

lepidlo (popř. tavná lepící pistole)

malý kolíček

Pro dnešní návod jsem si vybrala tvar ptáčka, který se skládá z těla a křidélka. Překližkové výřezy není potřeba před použitím nijak upravovat, stačí si jen namíchat vhodnou barvu a začít kreslit. Já jsem použila akrylové barvy, ale budete-li tvořit například s dětmi, určitě si vystačíte s temperami nebo vodovými barvami ( i když výsledné barvy nebudou tak syté). Ptáčka jsem začala kreslit od zobáčku.

Až barva zaschla, vystínovala jsem tělo a to od nejsytější barvy až po světlou. Stejně jsem poustupovala i u křidélka, jen tady byla barva světlejší, aby došlo ke kontrastu, tmavou jsem na křidélko nakreslila několik malých teček.

Bílou barvou jsem nakreslila oko, do něj černou tečku jako zornici. Když barva dobře zaschla, přilepila jsem křidélko k tělu (pro větší životnost je možné přetřít ptáčka bezbarvým lakem) a na druhou stranu nalepila malý kolíček, díky němuž může ptáček „sedět“ třeba na zácloně nebo větvičce ve váze nebo může držet důležitý vzkaz pro některého z členů rodiny.

Stejným způsobem si můžete vyrobit i magnety na ledničku, jen na druhou stranu nalepíte místo kolíčku kulatý magnet, který se dá koupit v každém papírnictví.

Ptačí zpěv

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek