Velikonoční svíčky

29.03.2013 13:02

Kdysi jsem v hobby obchodě narazila na voskové plátky, které mě nadchly. Jedná se vlastně o tenké barevné plátky vosku, jimiž se dají jednoduše (a snad i celkem efektivně) zdobit svíčky. Zvládnou to nejen dospělí, ale také děti, tak si pojďte (trochu v předstihu) nazdobit velikonoční vajíčka.

 

 

Pomůcky:

svíčky ve tvaru vajíček

voskové plátky

zalamovací nůž

pravítko

raznice

vršky od fixů, ozdobné raznice apod.

 

Sadu svíček ve tvaru velikonočních vajíček jsem objevila v supermarketu, po tom, co jsem prošla celé město a všechny obchody, kde by mohli svíčky prodávat. Barvy sice nejsou to pravé ořechové pro můj vkus, ale je pravda, že Velikonoce jsou svátky barev a není vůbec nutné mít všechny svíčky na jednom místě, můžeme jimi dozdobit různé časti domu či bytu.

Výhoda voskových plátků je, že každý plátek je na jemném, ale pevném papíru, a tak se dají vzory po vyříznutí nebo vykrojení lehce oddělat (nelepí se tolik předmětům) a na svíčkách drží pouhým přiložením přitlačením rukou (a teplem ruky).

 

První dvě svíčky – červenou a bílou jsem ozdobila puntíky. Je to nesmrtelná kombinace a navíc výroba byla opravdu jednoduchá. Stačil k tomu vršek od fixu, kterým jsem vyrazila několik koleček a na svíčky přitlačila.

Další dvě svíčky jsem zdobila raznicemi, které jsou nyní všem už notoricky známé, a proto je není potřeba blíže představovat. Voskové plátky do raznic musíme umístit tak, aby papír na němž je plátek přiléhal na kovovou plochu. Pokud bychom dali plátek obráceně a na kov by přiléhal přímo vosk, šly by výseky z raznice špatně vydělávat.

Zelenou svíčku jsem ozdobila jednoduše dvěma proužky, které jsem uřízla pomocí zalamovacího nože. Kuřátko je pak kombinací vyřezávání nožem a vyrážení pomocí vršků od fixů. Je hodně jednoduché, ale u dětí má úspěch.

Takto ozdobené svíčky můžete použít na výrobu různých velikonočních dekorací a květinových aranžmá.

 

Diskusní téma: Velikonoční svíčky

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek