Jak to založit?

03.01.2014 21:18

K Vánocům u nás neodmyslitelně patří i knihy. Každý rok minimálně jednu Ježíšek, spolu s ostatními dárky, dosnese, a jelikož není Ježíšek lehkovážný, tak i knižní dárky u nás sklízejí velký úspěch. Po tom, co opadne těšení a nadšení z dárků a při chvíli svátečního volna se do čtení pustíme, vyvstane jeden malý problém - Čím je založit? Nejsem žádný knižní barbar, že bych jim zohýbala rohy jen abych věděla, kde jsem dočetla, pruh odtrhnutých novin není to pravé ořechové, a tak jsem si sedla a vyrobila záložku...a to přímo záložku "šperk".

Pomůcky:
kovový komponent záložky (1)
spojovací kroužky (2)
řetízek (3)
kovový přívěsek ve tvaru ptáčka (4)
korálky (5)
ketlovací a štípací kleště (6)
ketlovací jehly (7)
ketlovací nýty (8)
drobné komponenty a mezikusy (9)
kousek stuhy

Kovový komponent záložky najdete v korálkových obchodech nebo e-shopech, stejně jako materiálu k výrobě . Při výběru korálků jsem si prohlédla svůj šuplík, který postupem času (i přesto, že se už aktivně nezabývám korálkováním), stále chudne, a vybrala z něj jedny z mých nejoblíbenějších korálků - tzv. kočičí oči. Tyto korálky umí krásně měnit odlesk a už samy o sobě nadělají spoustu "parády" ... a navíc se mi hodilo i to, že je mám nejen ve tvaru olivek, ale i menších kuliček, takže se dají zkombinovat.
Jako první krok jsem vzala spojovací kroužek a pomocí kleští ho roztáhla (jeden konec táhnete dolů, druhý nahoru - tím kroužek rozevřete). Na kroužek jsem zavěsila řetízek a zároveň očko protáhla i dírkou v komponentu záložky a kroužek uzavřela, čímž se oba dílky spojily (pokud jste již někdy zabývali korálky, popř. ketlováním, budete určitě vědět jak postupovat).

Stejným postupem jsem přidělala na konec řetízku i přívěsek ve tvaru ptáčka. Ten má na spodní části očko, na nějž jsem přidělala korálek (ten se navleče na ketlovací jehlu a pomocí kleští s kulatými kleštinami se udělá na volném konci očko - to se dá v případě potřeby roztáhnout a navléct na něj další mezikusy a komponenty). 

Pod tento korálek jsem přidělala, pomocí spojovacího kroužku malý komponent ve tvaru kytičky.

Jakousi "hlavní větev" máme hotovou.


Dál jsem, pomocí spojovacích kroužků, přidávala další řetízky, korálky a komponenty. Nechte pracovat svoji fantazii a vyrobte si tak podle svých představ buď jednoduchou nebo opravdu bohatou záložku, to už záleží jen na vás. Postup je stále stejný - korálky se přidělávají na ketlovací jehly (pokud budou posledním kusem v řadě, tak na ketlovací nýtek) a řetízky, spolu s dalšími komponenty, přiděláváme na spojovací kroužky. Já jsem ještě nakonec na očko, které je v horní části komponentu záložky, přivázala kousek stužky a provázku v odpovídající barvě.


Komponent záložky patří zavřít do knížky - je tenký a proto nezanechá žádné stopy nebo vrypy do stránek - a ozdobný řetízek nechejte viset přes hřbet knihy.
A teď už budu vědět, kde na které stránce jsem skončila....a navíc si i ve stovce stejných knih bezpečně najdu vždy tu svou :-)

Příjemné tvoření!

 

Jak to založit?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek