Papírový klobouk

08.04.2013 12:30

Jak jsem předeslala již v minulém článku, účastnili jsme se akce v knihovně, která měla jednotné téma – v knihovně (ne)straší. Na tuto akci bylo potřeba vyrobit kostým a jelikož to byla akce pro děti a navíc v knihovně, tak jsem vybírala ze strašidel dětských a v nejlepším případě takových, které děti znají z knížek. Zjistila jsem, že kromě Bubetky a Smítka, Barbuchy a Pučmelouda mě nenapadlo nic, a tak vyhrál poslední zmiňovaný. Vyrobit kostým bylo jednoduché – nařasit tričko, na záda přišít černou plachtu, pod krk smotek vlny a k tomu červené kalhoty. Ale co klobouk s tykadly, který je pro Pučmelouda specifický? S tím jsem si poradila takto...

Pomůcky:

balon

potravinářská fólie (strečová fólie)

Tapetol (lepidlo na tapety)

staré noviny

červený a růžový krepový papír

červený tvrdý papír

nůžky

čtyři hnědé chlupaté drátky

dva dřevěné korálky

tavná lepící pistole

 

Balon jsem obalila strečovou fólii, noviny jsem nastříhala na pásky a Tapetol nalila do misky. Vždy jsem vzala pruh papíru, namočila do Tapetolu a položila na balon. Chce to dost trpělivosti, protože aby byl klobouk odolný, je potřeba takto udělat několik vrstev. Je zbytečné, obalovat celý balon dokola, stačí jen jeho větší polovina, protože zbytek přijde stejně ustřihnout. Až jsem usoudila, že vrstev je opravdu dostatečné množství, tak jsem nastříhala červený krepový papír na proužky a vše ještě obalila několika vrstvami tohoto papíru.

V této fázi je dobré nechat balon polepený papírem opravdu dobře proschnout (nám to trvalo den a půl). Potom jsem ostrými nůžkami odstřihla požadovaný tvar a opatrně ho sundala z balonu – vznikla jakási „miska“. Z červeného papíru jsem ustřihla větší kolo s menším uvnitř a pomocí tavné lepící pistole přilepila „misku“.

Klobouk byl na světě a pak už zbývalo přidělat tenkou gumu, aby dobře držel na hlavě a přilepit smotané dva a dva chlupaté drátky na konci s dřevěným korálkem jako tykadla. Výsledný klobouk jsem ještě dozdobila růžovým pruhem krepového papíru a Pučmeloud mohl vyrazit za ostatními strašidly.

 

 

 

Diskusní téma: Papírový klobouk

Datum: 04.03.2014

Vložil: Silly

Titulek: Vodní sklo

Osobně používám hustý škrobový roztok, ptz vodní sklo je přece jen dráždivé a nejlépe se to hňácá rukama.

Datum: 23.01.2014

Vložil: Silvie Fu

Titulek: Papírový klobouk

Díky! Klóbrc udělám krát tři nebo i čtyři a půjdeme na masopustní rej k nám na bezva akci ;-) Poprvé v maskách. Jen nevím, jestli půjde místo lepidla na tapety i vodní sklo. Má někdo zkušenost??

Přidat nový příspěvek