Podušičkově

05.11.2013 13:50

Počasí má nejspíš nějaký patent. I kdyby bylo čtrnáct dnů před a čtrnáct dnů po „dušičkách“ (tedy Památce zesnulých), krásné počasí, tak na tento svátek bude nevlídno, pršet a zima zalézat za nehty. Prostě tradice jsou od toho, aby se dodržovaly a dodržuje ho i počasí...a vlastně to tak má asi i být. K těm vzpomínkám na ty, kteří s námi již, bohužel, nemohou být a těm zvláštně pochmurným náladám, které si na hřbitovy nosíme, patří i to smutné počasí.

 

Pomůcky:

polystyrénový věneček

skelety listů

sisal

šišky

listy cesmíny (nebo břečťanu)

stuha

černé gelové pero na textil

větvičky kroucené vrby

tavná lepící pistole

 

Ne každý má velkou rodinnou hrobku a ne každý chce mít hrob svých nejbližších přezdobený. Položíte-li na hrob kytici, stačí na dozdobení už jen něco jednoduššího, menšího. I já se rozhodla pro jednoduchý a nepřezdobený věneček a na jeho výrobu jsem použila polystyrénový korpus omotaný krepovou páskou, který jsem koupila v zahradnictví.

Na stuhu jsem gelovým perem napsala klasicky známé „vzpomínáme“ (i když bych tam radši napsala něco víc od srdce) a přilepila doprostřed tavnou lepící pistolí. Jeden volný konec jsem protáhla až dospod věnečku, aby nebyl vidět a druhý jsem ustřihla. Aby tento konec nebyl vidět, tak jsem jej zakryla. Nalepila jsem tam dva skelety listů a pokračovala dál. Nejprve byl můj úmysl trošku jiný – chtěla jsem použít něco jako červený řezaný pedig, ale ve finále jsem zjistila, že mi to moc nesedí a vyměnila ho za tmavě červený sisal.

Potom jsem pomocí tavné lepící pistole přilepila dvě větvičky kroucené vrby, které končily uprostřed sisalu. Na sisal jsem nalepila malé šišky a dozdobila listy cesmíny (i když si myslím, že lepší by byl břečťan, ale ať jsem hledala jak jsem hledala, tak v okolí jsem ho nenašla). Věneček je opravdu jednoduchý, možná, že by snesl ještě další přízdobu, ale pro tentokrát jsem ho nechala tak.

Příště se zase můžu pustit do něčeho složitějšího, ještě bude příležitost. Já jsem s ním byla celkem spokojená, hlavní je, že jsem ho dělala s láskou a vzpomínkou na mé nejdražší.

Podušičkově

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek