Pytlíky

01.09.2013 13:54

Zbláznily se mi bylinky...a to do slova a do písmene. Loni jsem sadila rostlinky, které se i v malém kelímku od jogurtu třepaly hrůzou a letos se z nich najednou byli obři, jenž začali brát mou zahrádku jako svou domovinu a roztahovali se na všechny strany, kde jim jen bylo libo. A já jsem se jim za tuto práci taky pěkně odvděčila – ostříhala jsem je. Trošku kruté, ale účinné, jelikož jich bude dost i na chutný čaj nebo koření pro chladné zimní měsíce. Ale abych zase nevypadala jako nějaký netvor, tak jsem jim ušila alespoň tyto pytlíčky.

 

Pomůcky:

bílé bavlněné plátno

šicí stroj

nůžky

madeirová bavlněná krajka

černé gelové pero na textil

provázek

 

Už v jednom z dřívějším návodu jsem psala o tom, že je ve mě opravdu velká dávka drzosti, když si já (naprostý laik v šití) dovoluji psát takovéto návody. Jsem si vědoma, že spousta mých postupů by švadlenám připadala jako šílená... a co víc, ony by pro tyto postupy znaly to pravé pojmenování – ale já je neznám, a tak si prostě dělám po svém....a zatím to celkem vychází.

Takže v prvé řadě si bavlněné plátno rozstříháme na potřebnou velikost. Na zvolený obdélník z jedné strany našijeme madeirovou bavlněnou krajku, která nám dozdobí pytlíčky na bylinky.  Krajka, kterou jsem použila já, měla jakýsi malý přesah, za který jsem ji přišila k obdélníku. Stačilo jen podehnout tento přesah a zašít. Následně si začistíme vrch budoucího pytlíčku. 2x přeložíme a zašijeme. Obdélník potom přehneme na půl a z rubové strany sešijeme obě strany.

Pytlíček je na světě (myslím, že je to tak jednoduché, že většina z vás by si poradila i bez mého vysvětlování a popisu). Pytlíčky jsem ještě gelovým perem popsala psacím písmem, aby bylo hned jasné, co se v nich nachází. A poslední třešničkou na pomyslném dortu byl provázek, kterým jsem pytlík po naplnění sušenými bylinkami zavázala.

Pytlíky

Datum: 01.01.2015

Vložil: Alena

Titulek: Nádhera

Máte skvostné nápady... :) zrovna ty pytlíky potřebuji také ušít... :) letos bylinek nebylo až tolik .... příští rok bude víc :) Díky za Vaše krásné nápady

Přidat nový příspěvek