Rohatec

05.12.2013 12:40

Tak si milé děti pěkně sbalíme baťůžky, teplé prádlo netřeba, tam je tepla na rozdávání, stačí jen nějakých pár lehčích kousků...jako byste šly v létě k vodě. Maminky poproste, aby vám přibalily velké balení Alpy nebo něčeho podobného, abyste mohly rozmasírovat svaly, jak budete celé dny přikládat do kotle. To je tak, když se neposlouchají rodiče. A další články pro děti tedy nejsou potřeba. Tak dnes ještě na rozloučenou jeden rohatec :-D

 

Potřeby:

černé silonové punčocháče

starý papír

strečová fólie (nebo izolepa)

dřevěná tyčka

barevný filc

pohyblivé oči

chlupatina (starý kožich nebo něco podobného)

hobliny

tavná lepící pistole

nůžky

 

Při výrobě ježka, jehož návod naleznete zde, se mi moc zalíbilo plnění silonových punčocháčů hoblinami. Když jsem přemýšlela jaký návod by měl vyjít dnes, tak mě napadlo vrátit se ještě k vycpávání a tak vznikl dnešní čertík.

Začala jsem tím, že jsem ustřihla jednu nohavici punčocháčů. Do koule jsem smotala několik papírů, které jsem obalila strečovou fólií, abych dosáhla lepšího tvaru. Kouli jsem potom dala do nohavice a obsypala hoblinama. Vznikla mi hlava čerta.

Ustřihla jsem kousek nohavice, několikrát smotala a navlékla pod hlavu jako krk. Doprostřed jsem píchla dřevěnou tyčku (můžete použít tu, z níž se dělají dřevařské kolíky), aby finálnímu čertíkovi nepadala hlava. Tyčku jsem omotala větším množstvím novin , opět fólií a vytvarovala břicho. Zase zasypala hoblinami a udělala uzel.

Tělo bylo tedy hotové, jen ještě bylo potřeba vytvarovat čertovi nos. Vzala jsem uprostřed hlavy trochu hoblin a zase kouskem silonek zavázala. Nad nos jsem nalepila pohyblivé oči, na hlavu kousky chlupatiny jako vlasy, z filcu rohy,pusu, jazyk a uši. Tělo jsem obalila do chlupatiny a tu jsem použila i na ruce a nohy. Vždy jsem ustřihla pruh, který jsem poskládala (nebo zamotala jako závin) a slepila pistolí. Ruce jsou udělané z kousku silonek naplněných hoblinami, převázaných v jakýsi raneček a nalepených do „ruličky“ z chlupatiny.

Nohy jsou udělané podobně, jen jsem ještě vytvarovala na každé noze tři kuličky jako prsty a ty jsem taky ovázala silonkami. Jeliž se mi čert zdál trochu hubený v „ramenou“, tak jsem mu kolem krku převázala jutovou mašli jako šálu. Ta nejenom, že odvede pozornost od ramen, ale také bude chránit čerta před případným nachladnutím v tak mrazivých podmínkách, jako jsou v toto období v našich krajích....ale kdyby se někdo ptal, tak to byl samozřejmě záměr :-)

A tak vám tedy přeji bohatou Mikulášskou nadílku a snad se zase příště společně sejdeme u dalšího tvoření :-)

Rohatec

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek