S formou do formy

19.11.2013 12:48

Ti, kteří sledujete moje stránky pravidelně jste si určitě všimli, že do fotogalerie přibyla fotka plstěného Betlému. Delší dobu jsem měla sestavený jeho základ – tedy svatou trojici s andělem, ale sama jsem věděla, že to chce trochu víc. Kdysi jsem měla takovou vidinu, že bych každý rok do svého Betlému přidala jednu postavičku, ale nějak jsem se k tomu nepřinutila. A pak jsem si jednou „plivla do dlaní“ a obohatila již zmiňovaný základní o další figurky - pastýře, tři krále a postavu s velbloudem. Ale nebylo by to kompletní, chtělo to ještě kometu.

 

Pomůcky:

ovčí vlna žluté barvy

formička na vykrajování ve tvaru komety

plstící jehla

podložka

 

Plstění do formičky je věc, kterou by si měl každý začínající „plstitel“ hned po kuličce vyzkoušet. Je to jednoduché a pochopíte tak rychle práci s jehlou, která je jednou z možností plstění ovčí vlny (a nejen té ovčí).

Práci začneme tak, že si na molitanovou podložku položíme formičku a do ní dáme velký chomáček vlny. Vezmeme plstící jehlu a vlnu začneme kolmo k podložce propichovat. Za chvíli se kometa začne tvarovat.

Při plstění nezapomínáme i na okraje, dáváme při jejich plstění ale pozor, abychom jehlou nenarazili do formičky, jehla by se mohla zlomit. Pokud se vám při práci zdá, že je vlny málo, klidně můžete ještě na tato místa vlnu přidat a připlstit. Až tvar dobře drží, můžeme kometu vytáhnout z formičky a ještě chvíli doplstit její tvar buď opatrně v ruce (především okraje) nebo na podložce.

Moje Betlémská hvězda patřila tedy k Betlému a doplnila tak (snad) definitivně to, co jsem měla již dlouho rozdělané.

S formou do formy

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek