Srdce pokaždé jinak

11.02.2014 20:39

Jak jsem se již zmiňovala v návodech kolem Halloweenu, nejsem zastáncem převzatých svátků. Jenže únor je prostě srdíčkový měsíc (tedy kromě páru supermarketů, které už pro jistotu zaplnili své letáky a obchody velikonočními zajíčky), a tak jsem si tento symbol lásky půjčila na své tvoření i já. Myslím si, že vůbec nemusíte být zastáncem svátku sv. Valentýna, že si srdíčka prostě můžete udělat se svými dětmi jen tak pro radost z tvoření.

 

Pomůcky:
barevné papíry
nůžky
tužka
lepidlo
barevné hřebíčky (tzv. puklice)
děrovačka

provázek

korálky

raznice ve tvaru srdíčka

Srdíčko spirálkové
Jako první si můžete vyrobit spirálkové srdíčko. K tomu budeme potřebovat nařezat nebo nastříhat několik stejně širokých proužků červeného papíru.

Dva proužky potom vezmeme, jeden konec slepíme k sobě a druhý konec zohneme do tvaru srdce a také slepíme.

Vznikne nám základní tvar. Další proužky použijeme na výrobu spirálek, které nejprve omotáme na tužku, sundáme a necháme rozvinout.

Když si takto připravíme dostatek spirálek, vlepujeme je do základního tvaru a vyplňujeme postupně všechny mezery.



Srdíčko srdíčkové
Z barevných papírů vyrazíme raznicí několik srdíček.

Na bílý papír nakreslíme kružítkem půlkruh a vystřihneme ho.

Slepíme z něj kužel a lepidlo necháme dobře zaschnout. Potom začneme od spodní strany kužele postupně lepit srdíčka jedno vedle druhého (nebo mírně přes sebe). Až kužel polepíme celý, můžeme dovnitř vlepit klacík, dát do květináče a zasypat hlínou.



Srdíčko proužkované
Opět budeme potřebovat proužky papírů.

Zkrátíme je tak, abychom měli dva krátké, dva střední a dva větší, které následně poskládáme tak, aby krátké byly uvnitř a největší vně.

Do spodní části uděláme děrovačkou nebo šídlem ve stejné úrovni dírku a provlečeme hřebíček.

Stupňované části spojíme stejným způsobem, jen je nejdříve musíme zkroutit do tvaru srdce. Stejně jsem vyrobila i menší srdíčko, které jsem potom pomocí provázku spojila s větším.

Na provázek jsem zavěsila pár korálků a na velké srdíčko jsem přivázala z provázku smyčku, aby se srdíčkový řetěz dal zavěsit.

Srdce pokaždé jinak

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek