Zlatá padesátá

25.11.2013 19:02

Jak jsem již psala na facebookových stránkách Tvořivých pracek, tak plán na dnešní návod byl trošku jiný, ale když jsem potom náhodou prolistovala svůj blog, tak jsem zjistila, že mě čeká padesátý návod a to už chce něco trochu slavnostního. A tak jsem dnešní článek oblékla do odstínů zlaté barvy a v kombinaci s tím, že první adventní neděle už se netrpělivě hlásí o slovo, tak to bude adventní svícen.

 

Pomůcky:

košík

aranžérská hmota

nůž

sisal

bodce na svíčky

čtyři svíčky

ozdoby

suché plody

perličky, korálky atd.

stuha

tavná lepící pistole

štípací kleště

 

Najít v běžném květinářství něco vhodného na domácí aranžování je opravdu nadlidský výkon. I když jsem si myslela, že naše květinářství je celkem slušně zásobené, tak při bližším prozkoumání a především potřebě určitých věcí jsem tvrdě narazila. Ale nakonec jsem i v tady vybrala a tak jsem se s chutí pustila do adventního svícnu, jehož základ tvoří obdélníkový košík.

Dno košíku je potřeba zaplnit aranžérskou hmotou, abychom měli další věci na co přidělávat a vše dobře drželo. Hmota se dá krásně krájet zalamovacím (nebo jakýmkoliv jiným) nožem, jen je z toho trochu nepořádek. Další krok bude znít trošku divně, ale teď zase budeme potřebovat aranžérskou hmotu zakrýt, aby nebyla vidět...no já vím, nejdřív jí tam dám, pak ji potřebuji něčím zamaskovat...ale opravdu je to nutné, jelikož aranžérské hmoty jsou dost nevzhledné. A tak na hmotu dáme sisal (můžeme pomocí malých drátků zohnutých do tvaru skobičky přidělat ke hmotě). Pečlivě vše uschováme a můžeme rozmístit bodce na svíčky.

Vůbec při tom není nutné se držet toho, že svíčky musí být přesně v rovině a všechny ve stejném rozestupu, můžete klidně experimentovat a vybrat si to, co se vám bude nejvíc líbit, vždyť doby, kdy se striktně dodržovalo to, že k adventu patří jedině adventní věnec jsou už pryč. Pokud jste se do aranžování pustili poprvé, je dobré si nejprve rozmístit všechny ozdoby, které chcete dávat na vrch svícnu. Zkušenější už to nejspíš nedělají, ale i já raději vyzkouším (tím netvrdím, že jsem zkušený aranžér) a ještě popřemýšlím, zda je to to pravé.

A potom už jenom vzít lepící pistoli a lepit a lepit. Já jsem mezi každou svíčku dala jakousi mašličku ze stejně ladící stuhy, kterou jsem dole omotala drátkem a pistolí přilepila na sisal. Potom jsem použila šišky, skořápky ořechů, skořici, badyán (aby svícen i pěkně voněl) a kuličky, které jsem pořídila v zahradnictví (dají se ale samozřejmě použít i korálky nebo drobné ozdoby na stromeček) a odpovídaly mým představám – tedy zlatým tónům. Kdo má rád přírodní věci, určitě může doplnit nejen jehličím, ale i buxusem atd.

Tak a v neděli si zapálíme první svíčku...krásný advent vám všem!

Zlatá padesátá

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek